czwartek, 22 września 2011

W roli głównej- cukinia


Dziś chciałam się z Wami podzielić świetnym pomysłem na wykorzystanie cukinii. Swego czasu tatuś zasiał kilka nasion tegoż jakże zacnego warzywka, z czego wyrosło ok 5 krzaczków. Ile cukinii można zebrać z tylu krzaków? Okazuje się, że mnóstwo!!! W sumie, było tego tak dużo, że skończyły mi się wszelkie pomysły, co z tą cukinią robić: część oddaliśmy znajomym, część usmażyliśmy jak kotlety schabowe, włożyliśmy w słoiki jako sałatkę z kurkumą, zrobiłam też babkę "ziemniaczaną", tyle że z cukinii. Mimo wszelkich starań warzywo wciąż zalegało w kuchni. Z pomocą przyszedł mi oczywiście internet. Znalazłam przepis na DŻEM POMARAŃCZOWY Z CUKINII. W pierwszej chwili pomyślałam, że to żart, potem "przestudiowałam" kilka podobnych przepisów i stwierdziłyśmy z mamą, że warto spróbować, tym bardziej, że w tym roku na nadmiar konfitur nie narzekaliśmy.

Oto ten cudowny przepis:
- 5 kg cukinii
- 1kg cukru
- 4 galaretki pomarańczowe
- olejek pomarańczowy
- 100 g kandyzowanej skórki pomarańczowej
Wykonanie:
Cukinię obrać, wydrążyć, połowę pokroić w kostkę (według uznania i tak się "rozciapie"), drugą połowę zetrzeć na tarce na dużych oczkach i do gara!:) Czekamy, aż cukinia się rozgotuje, następnie dodajemy resztę składników, chwilę jeszcze gotujemy i do słoików! :) KONIEC
UWAGA!
-według mnie lepiej jest dodać mniej cukru, bo dżem wychodzi strasznie słodki
- skórki kandyzowanej nie trzeba dodawać. Ja natomiast dałam aż dwa opakowania (200 g), dzięki czemu dżem bardziej przypomina pomarańczowy, a i kawałki skórek w słoikach wyglądają cudownie
- warto spróbować: smak świetny, a kolor- przepiękny pomarańczowy!
- konsystencja jest dość zwarta (z czasem gęstnieje), ale nie przypomina galaretki, więc następnym razem spróbuję zrobić z żel-fixem

Pozdrawiam i smacznego! :)

1 komentarz:

  1. Bardzo ciepły i interesujący blog;) Będę często zaglądać, dodaję do obserwowanych, a i dziękuję za życzenia;)

    OdpowiedzUsuń